Impact-iværksætter – gør dine bundlinjer grønnere

Iværksætterdanmark, zeal, Something Green, Generøs & STARTVÆKST Aarhus præsenterer: Impact-iværksætter – gør dine bundlinjer grønnere
Vil du have redskaberne til at gøre din grønne forretningsidé til en bæredygtig forretning? På dette workshopforløb får du virksomme værktøjer til at udvikle og styrke din bæredygtige forretningsmodel, så du kan skabe en bæredygtig virksomhed – også i økonomisk forstand.
Workshopforløbet er for iværksættere, som har en service, og ønsker at arbejde med deres forretningsmodel med fokus på bæredygtighed. CVR-nummer er ikke et krav, men hvis du allerede har CVR, må det ikke være stiftet før d. 30/8/2016.
Det er, bortset fra din tid og entusiasme, helt gratis at deltage.
Du vil helt sikkert få mest ud af workshopforløbet, hvis du kan se dig selv i følgende:
Du har en grøn forretningsidé, og du sælger en ydelse; det kan være, at du har en rådgivningsvirksomhed, en softwarevirksomhed eller en anden type servicevirksomhed. Du ønsker kyndig viden og vejledning i, hvordan du arbejder med bæredygtig impact i din forretningsmodel, og du ønsker at blive skarp på, hvordan du identificerer, kommunikerer og dokumenterer den bæredygtige impact, som du kan tilbyde dine kunder.
- Få kendskab til bæredygtige forretningsmodeller og værktøjer til bæredygtig forretningsudvikling
- Få redskaber til dokumentation af dit bæredygtige impact
- Få styr på hvordan du kommunikerer bæredygtigt, og undgår greenwashing
- Få kompetencerne til at sælge din bæredygtige ydelse
Der skal beregnes cirka 1-2 timers hjemmearbejde imellem hver workshop.
Dine guides på vejen fra god idé til god forretning
Underviserteamet bag dette workshopforløb, består af virksomhederne zeal, Generøs og Something Green. Sammen udgør de nogle af de mest erfarne rådgivere inden for bæredygtig forretningsudvikling. De har selv været, og er, iværksættere, så de trækker ikke kun på teoretisk viden, men i lige så høj grad på levet erfaring.
Programmet
Workshop 1: Den bæredygtige forretningsmodel
Xenia Duffy og Kirstine Hougaard fra zeal viser, hvordan man udvikler en bæredygtig forretningsmodel, der fremtidssikrer ens virksomhed, og også sikrer at man skaber bæredygtigt impact i verden. Deltagerne kommer til at arbejde aktivt med the sustainable business model canvas og value proposition canvas, som bliver præsenteret og præciseret ift. bæredygtig forretningsudvikling.
Workshop 2: Show it don’t tell it & undgå greenwashing
Steffen Kallehauge fra Generøs giver input til, hvordan man som iværksætter dokumenterer sit værditilbud, og skaber balance på alle tre bundlinjer. Han viser bl.a., hvordan iværksættere kan måle deres impact ved hjælp af gratis værktøjer som B Corp og Klimaberegneren.
Og Mona Jensen fra Something Green gennemgår hvad greenwashing er, hvordan man undgår det, og hvordan man formidler sine produkter og services på etisk vis. Hun præsenterer do’s and don’ts med eksempler, og har en lille hjemmeopgave med, som iværksætterne efterfølgende kan få feedback på online (dato. for onlinesession planlægges på dagen).
Workshop 3: Bæredygtigt salg
Xenia Duffy og Kirstine Hougaard fra zeal lærer deltagerne at kommunikere den bæredygtige værdi til kunderne. De præsenterer samarbejds- og partnerskabsmodellen med udgangspunkt i konkrete eksempler og øvelser. Dagen afsluttes med en samlet salgspræsentation.
Forløbet finder sted følgende dage:
Information
Kontaktperson
